Washington Post corrects story on alleged Saudi Arabia funding for terrorists linked to 9-11 attacks

January 20, 2011

The Washington Post today corrected the January 14 article “J.P. Morgan Chase to end services for diplomats; other banks ready to follow.” In the story, the writer made a reference that money from Riggs Bank was channeled through Saudi Arabia to two terrorists linked to the Sept. 11, 2001 attacks. In it’s correction the writer wrote:

“This article about U.S. banks curbing their services for foreign diplomats incorrectly said there had been "revelations" that Riggs Bank had channeled money through Saudi Arabia to two terrorists linked to the Sept. 11, 2001, attacks. Federal investigators probed whether the wife of Prince Bandar bin Sultan, Saudi Arabia's ambassador to the United States at the time, had indirectly funded a Saudi national, Omar al-Bayoumi, who had covered some rent and other costs for two of the Sept. 11 hijackers. The federal investigation found no evidence that Bandar's wife's money made it into the hands of the hijackers, or that Bayoumi knew that the Saudis he helped were terrorists.“

« Return